زمان انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ -

افتتاح پل شورکو عباسا در شهرستان نور

پل شورکو روستای عباسا در بخش مرکزی شهرستان نور به صورت شمع بتنی و عرشه فلزی با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن افتتاح شد.

همزمان با دهه مبارکه فجر پل شورکودر خیابان شهید سیدعابد حسینی روستای عباس آباد با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان نور، دهیار و شوراهای اسلامی و مردم ولایتمدار روستای عباسا افتتاح شد.

 

 

 

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی “سرای نور”، بیژن پولادی در آئین افتتاح پل روستای عباسا ‌بخش مرکزی شهرستان نور با اشاره به مشکلات و بدهی‌های دولت گذشته اظهارکرد: دولت سیزدهم با ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۴۴ هزار میلیارد بودجه منفی از دولت گذشته خالصانه پای کار آمد.

 

 

 

 

وی گفت: پروژه‌ها با مشکلات عدیده در بودجه راه‌اندازی شد و اگر امروز در حوزه معیشتی و مشکلات قرار داریم این دولت با پشتیبانی مردم، تورم را مهار و با جراحی بزرگ اقتصادی در آینده نزدیک بسیاری از مشکلات رفع می‌کند.

 

فرماندار شهرستان را با قدردانی از زحمات دهیار و شورای اسلامی عباسا، مردم و همکاری مسئولان افزود: پروژه پل روستای عباسا را تا اتمام کار پیگیر بودیم و در مهلت زمانی که برای آن مشخص کردیم این کار به پایان رسید و پیگیر احداث گوشواره پل هستیم.

 

پولادی با اشاره به پیگیری زمین ورزشی در روستای عباسا خاطرنشان‌کرد: این روستا با توجه به وسعت جغرافیایی، جمعیت و حضور نخبگان و بزرگان، از روستاهای حائز اهمیت در شهرستان است و در این شهرستان افق وسیع‌تری را ترسیم کردیم تا در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و گردشگری به جایگاه واقعی خود برسد.

 

رضا کاظمی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نور در آئین افتتاح با اشاره به دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی اظهارکرد: بنیاد مسکن فعالیت‌های مختلفی در روستاها به عهده گرفت و تاکنون در شهرستان نور با کمک مردم و تسهیلات ارزان قیمت حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی ساخته شد و با افزایش وام از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون در طول یک سال  ۳۱۸ واحد مسکونی از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

 

 

 

وی گفت: املاک روستایی سنددار می‌شود و برای  ۵۴ روستای شهرستان نور ۱۴هزار و ۲۰۰ جلد سند صادر و روستای عباسا یکی از روستاهای است که از این طرح بهره‌مند شد.

 

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نور با اشاره به رودخانه‌ای در روستای عباسا و سیلاب‌های متعدد افزود: در این روستا حدود ۵ کیلومتر از مسیر رودخانه و شهرهای مجاور آن در داخل بافت متمرکز روستاست و نیاز به دیواره سازی دارد که با اعتبارات شهرستانی و ملی که در نظر گرفتیم تا دو سال آینده امکان‌پذیر نیست و دهیار و شوراهای اسلامی هر دوره به جای اجرای پروژه‌های عمرانی به دنبال پروژه‌هایی هستند که از خسارت سیل به اماکن روستایی جلوگیری کند.

 

 

کاظمی یادآورشد: امیدواریم با اعتبارات در سطح ملی بتوانیم از پروژه‌های حوادثی، این پروژه را اجرا کنیم تا ضرر و زیان حوادث در روستا کاهش یابد.

 

وی با اشاره به احداث پل در روستای عباسا بیان‌کرد: این پل به صورت شمع بتنی و عرشه فلزی دهانه پل ۱۶ متر و عرض  سواره رو ۷.۶۰ متر و اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن از اعتبارات ملی سال‌های ۱۴۰۰ و سال گذشته استانی و اعتبار سفر ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نور با قدردانی از پیگیری و حمایت‌های فرماندار شهرستان و همکاری دهیاری شورای اسلامی و مردم روستای عباسا افزود: گوشواره پل را در اولویت قرار دادیم تا با تخصیص بتوانیم هرچه سریع‌تر آن را اجرایی کنیم.

 

 

 

مهدی زکوی رئیس شورای روستای عباسا از بخش مرکزی شهرستان نور در آئین افتتاح پل شورکو با تبریک دهه فجر اظهارکرد: روستای عباسا یکی از بزرگترین روستاهای بخش مرکزی شهرستان نور است که اجرای پروژه‌های عمرانی آن نیازمند حمایت همه مسئولان شهرستانی و استانی است.

 

وی خاطرنشان‌کرد: پل شورکو در روستای عباسا افتتاح شد اما به علت اینکه گوشواره پل اجرایی نشد در معرض خطر قرار دارد که نیازمند نگاه ویژه مسئولان است تا اجرای گوشواره این پل را در اولویت قرار دهند.

 

رئیس شورای روستای عباسا تأکیدکرد: مجموعه فرهنگی ورزشی یکی از دغدغه‌های مردم به ویژه جوانان این روستاست که سه دهه پیگیر واگذاری زمین برای مجموعه هستند و از مسئولان شهرستان تقاضا داریم برای تحقق این خواسته به حق مردم در روستای عباسا عنایت ویژه داشته باشند.

 

گفتنیست مهدی زکوی رئیس شورا، حمید آریا نایب رئیس، سید مهدی حسینی، سیداحمد حسینی، سیدیونس‌حسینی، به عنوان اعضای شورای اسلامی، مطهر عنایتی به عنوان دهیار، سهراب قاسمی به عنوان کارشناس فنی و خانم علا به عنوان مسئول مالی مشغول خدمت‌رسانی به مردم روستای عباسا هستند.

 

     

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ بهمن, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو